newsletter

Chcete být informování o nových článcích? Přihlašte se k odběru novinek

Hezká pleť jako životní styl: Korejská inspirace

 
Hezká pleť jako životní styl: Korejská inspirace

V souvislosti se stále vzrůstající oblibou korejské kosmetiky bychom se určitě měli věnovat i tomu, jak to ti Korejci s péčí o pleť vlastně mají, a proč jsou právě tyto výrobky péče o pleť stálicí na kosmetickém nebi. Ono totiž nejde ani tak o to, co používáte (korejské ženy mají velmi často v oblibě západní značky), ale jak to používáte. Korejská krása je především o tom, že péče o pleť, to, jak probíhá a jaký z ní máte pocit – je priorita.

 

V Koreji kult pleti sahá mnohem dál než v západních zemích a ženy i muži vynakládají velké úsilí na to, aby svou pleť chránili a vyživovali. Ať už se slunečníčky bojují proti zákeřným paprskům nebo pijí antioxidační čaje, aby zabránili stárnutí. Péče o pleť se zde zkrátka bere jako holistická záležitost.

Inovace na prvním místě

Korejské společnosti dokážou vyvinout nový přípravek a uvést ho na trh během 6 měsíců. Plně využívají rychle se rozvíjejících technologií a snaží se vždy zůstat o krok napřed před tím, co zákazníci budou chtít. Pak jde o to, kdo svůj výrobek uvede na trh nejrychleji.                                                                     

Větší důraz se klade na nové než tradiční, ale to je důvod, proč je korejská kosmetika tak zábavná. A korejské společnosti nepodceňují ani důležitost obalu. Roztomilý obal s kočičími oušky rozhodně nevypovídá nic o kvalitě výrobku a rozhodně se nejedná automaticky o jen tak nějakou barvu na tváře pro malé holčičky, které si hrají na princezny. Prostě kvalitní přípravek může vypadat jakkoli – roztomile, minimalisticky, elegantně či luxusně, jde o to, že v tomto případě nelze soudit obsah podle obalu.

                                                                     

Výrobky s hezkým designem jsou zkrátka zábavnější a zdůrazňují myšlenku, že péče o pleť není jen povinnost, ale je to také hra. Různé přípravky používáme denně, některé dokonce nosíme všude s sebou a často po nich saháme. A když už se na něco díváme několikrát za den, určitě neuškodí, když to v nás vyvolá úsměv či jiný dobrý a libý pocit. Ostatně, čím častěji pak produkt použijete, tím větší je pravděpodobnost, že dosáhnete kýžených výsledků.

                                                                

Péče o pleť není luxus

Díky vybíravým zákazníkům a široké poptávce jsou většinou i ty nejinovativnější korejské produkty péče o pleť cenově dostupné. Obchody s kosmetikou jsou na každém rohu (dokonce i ve stanicích metra), takže kvalitní prostředky jsou dostupné pro všechny a nemusíte automaticky hned předpokládat, že za ně zaplatíte nehoráznou sumu (nebo naopak). Můžete si dopřát vybrané složky a nejmodernější složení v luxusním obalu – a zbyde vám i na jídlo a nájem.

Nejdřív prevence, potom make-up

V Koreji to nefunguje tak, že na vrcholu veškeré kosmetické péše je kosmetika dekorativní. Nejde o to, zakrýt případné nedokonalosti, jde o to, aby se žádné nedostatky neobjevily. Zaměřují se na kořeny problémů a ty se snaží řešit dřív, než se objeví. A dřív, než nastane potřeba nějak je zakrýt.

A co víc – péče o pleť není jen pro dospělé! Stejně jako se my v dětském věku učíme čistit si zuby, děti korejské se učí i správně pečovat o svou pleť. A tak dávno před tím, než je postihnou starosti s prvními pupínky, vědí už vše o peelingu, o tom, jaké denní rutiny v péči o pleť používat a mají je natrénované. Takže úplně stejně jako naše čištění zubů a mytí uší.

                                                                     

Zkrátka, představa péče o pleť se v Koreji úplně liší od přístupu západních kultur a staví na prevenci. Jistě – je mnohem účinnější než následné řešení problémů. A tak si už děti pečlivě nanášejí ochranný faktor a hydratují pokožku mnohem dřív, než se objeví první vrásky. My se bohužel o pleť začínáme starat až tehdy, s trochou nadsázky, když nám beďary kazí selfiečka, nebo když náš obličej začíná připomínat scvrklé jablíčko.

Nejde jen o to, co děláte, ale i jak to děláte

Zatímco velké množství lidí použije hydratační krém a tím to pro ně končí, Korejky používají při denní péči 6 až 10 produktů. A opět – nesáhnou po tom, co je zrovna po ruce a je to označené jako hydratační produkt a nenaplácají si to bezhlavě na pleť, důležité je i pořadí, ve kterém jednotlivé přípravky používáte.

                                                                     

Pro každý výrobek existuje ta správná doba a správné místo, kdy a jak jednotlivé vrstvy nanášet. Každý individuální krok má svůj jednoznačný účel: připravit, obnovit, ošetřit, hydratovat a chránit. Důležité je také to, „jak“ jednotlivé přípravky aplikujete – esenci pěkně vklepat do kůže, chrém oční nanést jemně a zlehka, poprášit pudrem... Standardně namazat a rozmazat nemusí totiž být vždy ten nejlepší přístup.

Hýčkejte svou pokožku a pěkně si to užívejte

Vaše pleť vám nemusí dělat naschvály. Můžete ji mít pěkně pod kontrolou a nemusíte se každé ráno budit ve strachu, co vám na obličeji mohlo přes noc naskákat. Ano, chce to trochu času a zkoušení, ale nemusí to být otročina. Je to přeci rozmazlování, ne úklid koupelny!

2025.05.16 | Jana Brandtlová | přečteno: 158x
 

Poslat článek
Tisk

Štítky: péče o pleť korejská kosmetika inspirace v péči o pleť Korea

 
archiv

Nejzajímavější články

 

KYSELINA LISTOVÁ – DŮLEŽITÝ VITAMÍN NEJEN PRO TĚHOTNÉ

Jeden z osmi vitamínů komplexu B označovaný jako folát, vitamín B9 či kyselina listová je známý jako doplněk stravy pro ...
 
celý článek | Tereza Nechvílová | 2020.01.02 | přečteno: 30800x

10 babských rad, jak se zbavit kašle

Vlhko, zima, přechody z venkovního prostředí do vytopených interiérů a zpět, k tomu často nezdravá strava a...
 
celý článek | Martina Limbergová | 2016.01.05 | přečteno: 33924x

Sbohem BB, přichází CC krém

Není to tak dlouho, co pulty drogerií i poličky v koupelnách zcela ovládl BB krém. Nyní je tu i jeho vylepšená verze,...
 
celý článek | Martina Limbergová | 2013.12.02 | přečteno: 30927x

Nový HIT jménem HARLEM SHAKE!

  Určitě jste o něm už slyšeli, a pokud ne, brzy o něm uslyšíte. Harlem Shake totiž hýbe internetem a nejen ...
 
celý článek | Romana Volgemutová | 2013.03.11 | přečteno: 30897x
 

Portál pro ženy