newsletter

Chcete být informování o nových článcích? Přihlašte se k odběru novinek

První den v práci jako personalista

 
První den v práci jako personalista

Na internetu se to jen hemží radami, jak uspět při pracovním pohovoru. Ale kde jsou informace, jak uspět při pohovoru z té druhé strany?

 

 

Ano, někdo může namítat, že výběrová řízení dělají lidé s vhodným vzděláním. Jenže ne každá firma má vlastního personalistu. A co pak taková firma, která teprve začíná.

V prvé řadě je potřeba mít na paměti, že pohovor sjednáváte ve vámi známém prostředí. VŽDYCKY. Dejte pozor na to, ať vás nikdo neruší a pokud se necítíte nejlépe, přizvěte někoho ze současných pracovníků, ať dělá zápis. Budete na uchazeče dva a tím jistější. Naopak dotyčný bude cítit vaši sílu.

Uvědomte si, že uchazeč vás nezná. Můžete být malá firma, ale tím se nenechte „zahnat do kouta“. On je tu, protože stojí o práci právě u vás. A když náhodou nevíte, co říct, nechte mluvit uchazeče.

Vždy se předem připravte, pokud máte jeho životopisu, prostudujte, udělejte si poznámky, zvýrazněte. Jedině tak budete profesionálové. Víte, co chcete, před sebou máte údaje a teď si musíte ujasnit, zda tento uchazeč se skutečně na práci hodí.

Začnete představením, poté vyzvete uchazeče, ať něco o sobě poví. Tím uvidíte, jak se umí projevovat a je jedno, že to vše máte před sebou na papíře. Vy jej sledujete a můžete si dělat poznámky. Následovat by měly případné otázky na doplnění údajů a poté již představujete vy firmu i pozici. Na závěr toho se ještě zeptejte, zda jeho zájem o tuto pozici trvá. Většinou odpoví, že ano. Může se totiž stát, že uchazeč ztrácí o pozici zájem, dokonce cítí, že je podveden a že to není to, co chtěl. Pocit viny jednoduše na něj přenesete právě touto otázkou – dali jste mu možnost a on se vyjádřil. Pokud váhá, ihned jej škrkněte, takového pracovního nepotřebujete – brzy či později vám stejně odejde. A pokud trvá na tom, že o práci stojí, pocit viny jste právě přenesli na něj. Pokud se bude zlobit, pak jedině sám na sebe.

A rady na závěr: méně je někdy více – zbytečně všechno o pozici i firmě neprozrazujte. Nemusí hned vědět všechno a navíc si veškeré informace nejspíš ani nezapamatuje. Vy se jen do toho zbytečně zamotáte. Pokud bude mít dotaz, jistě se zeptá, a zvlášť, když ho k tomu vyzvete.

zdroje: obrázky google.cz

 

 

2014.01.15 | Darina Adámková | přečteno: 30902x
 

Poslat článek
Tisk

Štítky: práce zaměstnání pracovní právo personalista jak vybírat zaměstnance

 
archiv

Nejzajímavější články

 

Intenzivní workshopy v Olomouci s Josephem Go a Jančou J

Svěží vítr přímo z Francie zavane do Olomouce legendárního tanečníka Josepha Go s tanečnicí Jančou Jelínkovou už v le...
 
celý článek | Radka Lišková | 2012.12.09 | přečteno: 30816x

Potěšte na Den otců své muže i tatínky pánskou koženou peněženkou

Slavit druhou květnovou neděli Den matek je tradicí, na kterou zapomene málokterá rodina. Ale i tatínkové mají v ...
 
celý článek | Martina Limbergová | 2017.06.13 | přečteno: 31162x

Šperky jsou tradičním dárkem pod stromeček. Proč tuto tradici porušovat?

Každý rok má mnoho z nás v tomto období naprosto zamotanou hlavu tím, komu pořídit jaký dárek. Kdyby všechno zařídil ten...
 
celý článek | Lea Kubová | 2019.11.28 | přečteno: 30751x

Sex a milování jako nástroj manipulace?

Ve společnosti opačného pohlaví se občas dozvíte spoustu zajímavých věcí a postřehů, které vás hodně udiví a občas př...
 
celý článek | Meridene | 2014.06.08 | přečteno: 31198x
 

Portál pro ženy