newsletter

Chcete být informování o nových článcích? Přihlašte se k odběru novinek

Eindhoven, Rotterdam, Amsterdam – Nizozemský trojúhelník

 
Eindhoven, Rotterdam, Amsterdam – Nizozemský trojúhelník

Při další příležitosti a touze létat se mi naskytla možnost využít jednu z již mála přímých linek z Brna za lichotivou cenu, takže netrvalo dlouho a dal jsem si i tuto linku na seznam odzkoušených. Byť teda let byl s Wizzem, pro mnoho lidí čím dál méně oblíbenou společností, a přestože jsem již do Eindhovenu letěl před několika lety, ideální víkendové časy letů mi dali možnost na tuto nabídku kývnout.

 
 
 
holandsko2013/img-4323.jpg
 

Při další příležitosti a touze létat se mi naskytla možnost využít jednu z již mála přímých linek z Brna za lichotivou cenu, takže netrvalo dlouho a dal jsem si i tuto linku na seznam odzkoušených. Byť teda let byl s Wizzem, pro mnoho lidí čím dál méně oblíbenou společností, a přestože jsem již do Eindhovenu letěl před několika lety, ideální víkendové časy letů mi dali možnost na tuto nabídku kývnout.

Přílet do Eindhovenu byl v pátek večer, nezbylo tedy mnoho času na nějaké prohlídky města, navíc infocentrum hned u vlakového nádraží, kam jsem z letiště autobusem přijel, bylo už zavřené. Nastartoval jsem tedy navigaci a štrádoval si to k mému ubytování. Nicméně už po cestě autobusem na vlakové nádraží v centru města jsem viděl slavnou osvětlenou kouli postavenou společností Phillips na počest jejich síly a společnosti, která v tomto městě sídlí (teď už spíše sídlila). Také pěškovýletem k lokalitě ubytování jsem prošel v podstatě už večer osvětleným centrem města, kam jsem se druhý den ráno vrátil. Vyfotil a prohlídnul jsem si základní zajímavosti a dal se na vlak do Rotterdamu, města studentů, jednoho z největších přístavů v Nizozemí a také, jak říkají nizozemci, města, které je díky Amsterdamu neprávem opomíjeno.

V Rotterdamu jsem se vydal do infocentra pro mapu, kterou mi tedy za euro prodali. Nicméně mapa to byla dobrá a podrobná, dalo se podle ní zahájit prohlídku města. Prošel jsem hlavní třídy, místní tržnici a kostel, došel až k řece a podél ní se vydal směrem k přístavu. Po cestě jsem minul asi nejznámější památku Věž Euromast. Od přístavu jsem se vydal zpět k centru a ještě zabočil směrem k známé lodi De Rotterdam, kde mě tedy uchvátil podchod z jednoho ostrova na druhý nikoliv pro auta (ty mají mosty a svůj tunel), ale pro cyklisty a pěší. Taky mě uchvátili nizozemské železnice – želzniční spojení po celém Nizozemí a nejen po něm opravdu každou chvilku luxusními vlaky (asi něco, jako u nás CityElefant) se zásuvkami, internetem zdarma a naprostou přesností bez zpoždění. Spojení mezi Rotterdamem a Amsterdamem každých 20-30 minut celý den mě taky nepřestalo udivovat a přestože vlaky byly dokonce dvoupatrové, pořád byly plné lidí.

Po příjezdu do známého Amsterdamu jsem se vydal na pochod k hotelu nedaleko Rijksmusea s díly Rembrandta a dalších umělců a muzea Van Gogha. Cesta stále stejnými uličkami a po stále stejných mostech okolo kanálů mi zabrala dobré skoro 3 hodiny času s několika zdtraceními se. Naprosto zmrzlý jsem nakonec dorazil.

Druhý den jsem vyrazil hned z rána do Rijksmusea , abych se kulturně trošku vzdělal a zapamatoval si vzhled alespoň základních děl: Rembrandt: Noční hlídka, známá díla od Veermera a dalších . Bylo to ucházejícně dlouhé, ale naprosto mě zde fascinovaly hodiny Maartena Baase - Grandfather Clock, které prostě někdy chci sehnat (alespoň ve zmenšenině) domů. Potom jsem vyrazil do centra města, kouknout na náměstí Dam, známou ulici plnou Cofee shopů nedaleko nádraží Nieuwendjik a taky jsem se nechal místním „odborníkem“ zavést do mnou zatím neprobádaných koutů Red Light District, kde jsem poprvé uviděl taky ženy mladé, pěkné a ne jako posledně. Teď už tajné uličky znám a můžu si přinejhorším přivydělávat průvodcovstvím pro určité typy turistům taky :-) Další cesta na hotel už mi trvala hodinu a půl a po cestě na autobus na letiště něco málo přes půl hodiny. Tak to tady dopadá, když už se trošku v cestě vyznáte.

Ještě bych podotknul moje neutuchající udivení z konkurenční ceny Teravission, která tu jako jediná na letiště v Eindhovenu jezdí. Cena jednosměrné jízdy je kolem 25 EUR a to je zcela určitě nejdražší jízdenka na letiště, kterou jsem kdy kde zažil (včetně porovnání s Brussel Charleroi a nebo Paris Beauveais).

Celkové hodnocení: 7 z 10ti

Úroveň angličtiny: 9 z 10ti

2013.05.09 | Jiří Hošek | přečteno: 30623x
 

Poslat článek
Tisk

Štítky: cestování

 
archiv

Nejzajímavější články

 

Andělské tarotové karty. Něžná kniha pro ženy

Karty ryze pro ženy? Nejsem si tak úplně jistá, ale těžko bych na druhou stranu zase hledala muže, který by se celý z...
 
celý článek | Renata Petříčková | 2015.11.27 | přečteno: 30797x

Co zařídit před stěhováním

Máte-li před sebou stěhování, nevyhnete se pravděpodobně spoustě zařizování. Přehled všech úkolů by vydal na pořádně dlo...
 
celý článek | Martina Limbergová | 2019.04.25 | přečteno: 30711x

Mateřství aneb patent na rozum

Vždycky jsem nesnášela povýšené řeči kamarádek maminek typu: „To pochopíš, až budeš mít děti“, nebo &bdqu...
 
celý článek | Martina Limbergová | 2013.06.24 | přečteno: 30633x

Odkud se rodí sebevědomí

Spodní prádlo ženy často braly na lehkou váhu, protože není vidět. V šatníku mnoha žen se tak množily staré kalhotky, po...
 
celý článek | Lea Kubová | 2019.10.01 | přečteno: 30838x
 

Portál pro ženy