newsletter

Chcete být informování o nových článcích? Přihlašte se k odběru novinek

Podvod jménem Xenergie?

 
Podvod jménem Xenergie?

Také se vám to už stalo? Zazvoní zvonek, vy vyjdete ven a před dveřmi naleznete dva slušně oděné občany s příjemným rádoby vtipným vystupováním a se spoustou důkazního materiálu o tom, jak je jejich nabídka o dost výhodnější než to, čeho využíváte vy. Pokud vám lžou přímo do očí, což v tu chvíli samozřejmě netušíte, máte na problémy zaděláno. Já jsem se v podobné situaci ocitla dnes a rozhodla se, že ji využiji k napsání tohoto článku. A jak to tedy bylo?

 

Dnes v 16:05 zazvonil zvonek a já otevřela dveře v očekávání svého studenta. Jaké ale bylo mé překvapení, když se přede mnou objevil neznámý mladík v košili a kravatě a upravená dívka v černém tílku. První mě napadlo, že mě chce opět oslovit nějaká sekta, nicméně oni se představili jako pracovníci energetického regulačního úřadu, kteří údajně ověřují to, zda mě ČEZ informoval o změnách v obchodních podmínkách. Po mém váhavém „Nevím.“ mě požádali, zdali bych jim neukázala zadní stranu faktury (čti detailní rozpis vyúčtování k faktuře) za dodávku plynu a elektřiny. V tu chvíli jsem je požádala, aby prokázali, že jsou opravdu zaměstnanci ERÚ. Důkazem mi měl být jakýsi papír s hlavičkou ERÚ a textem, který podpořil jejich verzi, a také dopis od ČEZu o změně obchodních podmínek. „Zadní stranu faktury“ jsem jim tedy ukázala. Mladík zapíchl prst do kolonky plateb za silovou elektřinu a do očí mi řekl, že tuto částku platím pouze za možnost volat na zákaznickou linku. Navíc nezapoměl poukázat na to, že se v tomto roce daná částka zvýšila (tato samá částka za silovou elektřinu se platí i u Xenergie). Dívka podotkla, že za ušetřené peníze bych si mohla koupit nové boty. Já bych si tedy raději koupila knihu, zareagovala jsem. Po malém zasmání mi bylo sděleno, že úspora sice moc velká nebude, ale i tak, proč bych měla platit více, než je nutno. Během toho mi také řekli, že na faktuře již nebude napsáno ČEZ Prodej, s.r.o. ale ČEZ Distribuce, a.s. Vysvětlením bylo, že ČEZ Prodej, s.r.o. teď prodává elektřinu z Německa, zatímco ČEZ Distribuce, a.s. z Čech, proto ta úspora. Dívka si mezitím vytáhla příruční skener a začala si skenovat celou smlouvu. Mladík se mě zatím snažil rozptýlit historkou z vedlejšího domu; asi nechtěl, abych si toho všimnula. Dívka pak začala mé údaje vypisovat na jiný papír. Podotýkám, že horní část listu nebyla vidět. Na závěr samozřejmě přišla žádost o podpis.


 

Papír vám dají do ruky, až když podepíšete. A pokud se podíváte pořádně, zjistíte, že jste právě podepsali smlouvu s jiným dodavatelem elektřiny či plynu. Během rozhovoru o tom nepadlo ani slovo. Aniž by se mě někdo na něco zeptal, byla mi naordinována produktová řada Basic, která by mě dovedla k úspoře 100,- za měsíc na elektřině a něčeho malého na plynu. Problémem je, že první rok platíte podle tzv. akčního ceníku, další rok to bude podle ceníku normálního, pak je úspora minimální. Navíc na internetu najdete mnoho stížností na nedodržení dodávky elektřiny, nekomunikativnost společnosti, nemluvě o tom, že svým zaměstnancům neplatí. Tedy ze začátku je Xenergie komunikativní až moc. Ne jenom, že vám jejich „agenti“ vymluví díru do hlavy, ale navíc obdržíte telefonát, kde vám konečně na rovinu sdělí, že jste přešli k jinému dodavateli a ještě se vás zeptají, jestli jste byli spokojeni s prací jejich „podomních obchodníků“.


 

Pokud jste již podepsali, můžete podle § 57 občanského zákoníku od smlouvy písemně odstoupit do 14 dnů od jejího uzavření; nedošlo-li dosud ke splnění dodávky zboží či služeb dodavatelem, můžete od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodů a bez jakékoliv sankce do 1 měsíce, byla-li spotřebitelská smlouva uzavřena mimo prostory obvyklé k podnikání dodavatele nebo nemá-li dodavatel žádné stálé místo k podnikání.


 

Já osobně jsem hned volala na zákaznickou linku společnosti ČEZ, abych se poradila o dalším postupu. Ochotná paní mi sdělila, že musím vyplnit prohlášení, že od ČEZu nechci odejít, a společnosti Xenergie musím doporučeně zaslat odstoupení od smlouvy. Všechny formuláře prý obdržím poštou během následujícího týdne. Vzápětí mi volala již zmíněná paní z Xenergie, která mi na mou žádost uzavřenou smlouvu údajně stornovala. Upřímně doufám, že tito dva mladí lidé, co mi dnes otevřeli oči, přijdou v pondělí na domluvenou schůzku s mojí maminkou, protože to si opravdu vychutnám.

 Image courtesy of Jeroen van Oostrom / FreeDigitalPhotos.net

2014.06.06 | Mgr. Petra Králová | přečteno: 30407x
 

Poslat článek
Tisk

Štítky: Xenergie; elektřina; plyn; smlouva

 
archiv

Nejzajímavější články

 

JAK VYČISTIT MYČKU RYCHLE A ÚČINNĚ

V domácnosti máme spoustu spotřebičů, které nám pomáhají s úklidem, a někdy zapomeneme na to, že i ony potřebují pravide...
 
celý článek | Tereza Nechvílová | 2019.02.26 | přečteno: 30584x

Problémy v ložnici? Poradíme, jak je vyřešit

Máte problémy v ložnici? Jestliže ano, není nic jednoduššího, než je vyřešit. Pokud nevíte, jak na to, přinášíme...
 
celý článek | Admin | 2016.05.24 | přečteno: 30391x

Oslavte Den dětí v Klieru! V kadeřnictví, kde se těší na celou rodinu

Kadeřnictví Klier nabízí péči o vlasy pro celou rodinu! Na své si přijdou nejen maminky a tátové, ale také děti, které m...
 
celý článek | Nina Albertová | 2024.05.13 | přečteno: 484x

Rozšířené mýty o vlasech

Vlasy jsou chloubou a korunou krásy každé ženy. Staráme se o ně tak, aby vypadaly co nejlépe a byly zdravé. Někdy se ...
 
celý článek | Martina Limbergová | 2013.07.12 | přečteno: 30510x
 

Portál pro ženy